torsdag 28. august 2008

vår helt datageniet

da var internetten på plass her i strindvegen! en stor takk til aslak, en av sønnene til husvertene, som også er, mer eller mindre, et datageni. han la inn en formidabel innsats, og mangfoldige timer for å få det til å funke. hurra..!

leiligheten begynner å finne trivselsformen, etter at vi har funnet de fleste skruene vi manglet og slikt. nå mangler bare en tur på IKEA for å få på plass noen ekstra hyller, slik at de siste kassene ikke trenger å stå stablet i stua. forhåpentligvis vil alt være på plass snart, slik at jeg kan klare å fokusere på skolen og andre ting, i stedet for bare flytting.

som tidligere rosenborg-fan tillot jeg meg selv et mindre tilbakefall i dag, da rosenborg vant 5-0 over djurgården. i tippeligaen derimot, er det molde som gjelder.

..etter et kjapt besøk innom lånekassens nettsider i dag fant jeg ut at min videregående utdanning er registrert ved vennesla videregående skole. jeg har aldri satt fot i vennesla. liitt rot i systemet?

og. å bli foreldre er liksom den ultimate voksen-greia. man skal ha full kontroll. men, det å få unger er jo å kunne være i stand til å slippe kontrollen litt også. ikke spør. jeg hadde bare et sånn åpenbarings-øyeblikk.

å følge jesus er å ikke stille spørsmålstegn. ikke la seg hjernevaske, men med alle sanser, ved sin fulle bevissthet og med hvert fiber i kroppen la seg bruke. det er litt heftig det.

denne posten ble en eneste lang avsporing. velvel.

1 kommentar: