onsdag 10. september 2008

can't buy happiness? coulda fooled me.

høsten er en en tid for skapelse og kreativitet. slik har det alltid vært hjemme hos oss. de nye kleskatalogene kom, og det samme gjorde hobbykataloger av ymse slag. jeg har alltid vært vant til å se på bilder av all slags hobbyting, men det er noe høytidelig ved å kunne ta på helt nye ark, lukte malingen og føle ulike stoffer mellom fingrene. det var derfor en skikkelig høytidsstund da jeg fant den etterlengtede scrapbooking-butikken her i Trondheim i dag. jeg ruslet nedover jomfrugata på vei til panduro, og der lå den. rekker med ark, pakker med pynt og bokstaver. små pyntedetaljer og oppbevaringsløsninger for en helfrelst scrappegal. *fantastisk* i dag har jeg fått maling på hendene, holdt på med det nye scrapbooking-stæsjet og koset meg.

først scrapbooking-ting. så lerret og maling. så et mini-raid på indiska.

så mye penger. men så verdt det. jeg fant til og med et sånt etasjefat som jeg har hatt UTROLIG lyst på.

og. utenom skyldige gleder har jeg stukket nesen innom KRFUs fylkesårsmøte i dag. jeg var vel én av i alt to som ikke ble valgt inn i styet og som var til stede, men jeg fant det lærerikt og spennende. lenge sisden jeg har fått sett politikken fra innsiden. uten lidenskap og engasjement mister politikken sitt innhold, ja, hele sin mening. jeg lurer litt på hvor langt jeg vil gå. kanskje er det den framtidige statsministeren som skriver? det tror jeg ikke. jeg er ikke villig til å inngå kompromisser.

i går, som jo teknisk sett blir i forigårs, hadde erlend bursdag. selve feiringen var på fredag, men enkete hadde i tillegg vår egen plan. klokka sju om morgenen troppet jeg, Sigrid Marie, Kristoffer, Eldar og Ellen opp med muffins med kakelys og bursdagssang. sigrid marie hadde til og med gave. så, om vi enn var litt trøtte, tror jeg det var en fin overraskelse. senere inviterte jacob seg selv på middag, og tok like godt med seg bursdagsbarnet, kristoffer og anders også. det ble siste-liten-middag, men det ble da riktig så bra likevel. kristoffer og anders ble til og med meldt frivillig til å ta oppvasken. stua ble ganske full etterhvert, ettersom Eldar også stakk innom, og at Ellen kom hjem. menmen. koselig med besøk, og middagsgjester. :D

nå får jeg simpelthen ikke til å sove. jeg måtte stå opp og skrive en liste over alt som romsterte i hodet mitt slik at jeg ikke ble liggende og tenke helt til i morgen tidlig. det hjalp.

nighty night.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar