tirsdag 2. september 2008

skumle gløsere og smilerynker

i dag fikk jeg full omvisning på gløshaugen, den "smarte avdelinga" på NTNU. erlend og kristoffer viste meg hvor jeg skulle ha forelesning i morgen, og fortsatte like så godt rundt campusen. området er ganske stort, som ble ytterligere understreket av at kristoffer stakk et kart i hånda på meg da jeg kom. detta blir interresant. :D

det merkes at studentene på gløshaugen er mer ettertraktet enn vi på dragvoll er. jeg har aldri fått noe annet enn brosjyrer på dragvoll, men hadde knapt kommet på gløshaugen før jeg fikk både gratis nudler og minnepenn. strålende. det lønner seg å leke smart.

leiligheten er nesten ferdigryddet. det hadde gått litt fortere hvis ikke hybelkaninene kom sprettende tilbake og oppvasken ikke tårnet seg opp igjen etter at man allerede har tatt den.

jeg var nede i byen i morges (!) for å klippe meg. trondheim er en vidunderlig by om natten og morgenkvisten. det føles plutselig som man er på landet, man kjenner liksom alle man møter og det er stille og rolig. jeg smilte et av mine livet-er-bare-fint-og-flott-glis til en gammel krokrygget dame jeg gikk forbi, og hun lyste opp i et nydelig smil. jeg skjønner ikke helt alle disse antirynke-reklamene jeg. rynker kan være utrolig flott. smilerynker.

den siste uka eller så har jeg hatt litt av et basketak med akvariepumpa, som nå endelig har bestemt seg for å ikke virke, så da var det frem med en gamlere modell. fiskene har lidd av oksygenmangel, og har svømt saaakte de siste par dagene. fem minutter etter at den nye pumpa kom på plass, pilte de frem og tilbake. jeg måtte le litt. jaja, nå dør de ikke med det første iallefall.

9 kommentarer:

  1. Hurra for fiskene! Og snart kan jeg komme på besøk også!!! Juhu! Og forresten, det finnes ikke noe bedre enn å gå til sentrom mellom 9 og 10 søndag morra/formiddag. Da har man heeele byen alene!

    SvarSlett
  2. Ja, nå kan du angre at du ikke starta på gløs!

    SvarSlett
  3. Eg å vil ha omvisning på Gløs å få gratis minnepænn!:D

    SvarSlett
  4. Anbefale å kom på "karrieredagen", som blir arrangert av Bindeleddet, der er d flust med bedrifter som deler ut stasj...

    SvarSlett
  5. jaaa! masse gratis twist og ekle drops og kulepenner og reflekser! 18. september! :)

    SvarSlett
  6. karrieredagen jah. gratis ting må vel være det eneste bra med den dagen. meen. gratis ting er veldig bra også da.

    SvarSlett
  7. Skal du studere på Gløs nå? Hva har du begynt på? :)

    SvarSlett
  8. shamini: neida, perspektivemne bare.. går fortsatt engelsk jeg. :)

    SvarSlett
  9. Aaah, hvilket perspektivemne har du valgt? Du har sikkert fått med deg at jeg har slutta på engelsken, det ble for ...far-fetched for meg.

    SvarSlett