onsdag 22. oktober 2008

en veldig usaklig bloggpost.

for tiden driver jeg og leser meg opp på den absolutt ikke faglig relevante meksikansk-amerikanske krigen, om henry david thoreau, robert frost og andre forfattere og slikt. og dette foregår på fritida, uten noen egentlig god grunn. jeg bare tenkte. jeg stempler jo disse gløsingene som geeker, sånn, hele tida nesten. men hva med meg? hvis jeg fortsetter slik blir jeg snart verre enn dem. den eneste forskjellen er at det bare er én av meg, men mange gløsinger som sitter og plaprer i det endeløse om mattestykker og forelesere og vannvittig tørre teoremer. så. jeg har ingen å plapre med om henry david thoreaus naive holdning til attenhundretallets realiteter, eller viktigheten av en klart definert grammatikk, eller samfunnets utviklings påvirkning på det stadig utvidede helsebegrepet, eller det britiske samfunnets overambisiøsitet i møte med det nye, globale samfunnsbildet og struktur. men egentlig, så er det helt greit. det kan bli for mye av det gode.

i dag er det kick-off for møteuka i betania. ole os skal tale, og DET gleder jeg meg til, for han er kjempeflink..! han har fått en evne til å si ting på en lettfattelig måte uten å virke belærende eller fordømmende. og han er en skikkelig grepa kar.

2 kommentarer:

  1. ooj..dette ble helt grøt i hodet mitt, så jeg håper vi slipper å prate om dette HVER gang vi treffes :)

    SvarSlett
  2. fra en nerd til en annen så ønskes en lett innføring i "samfunnets utviklings-påvirkning på det stadig utvidede helsebegrepet" :D

    SvarSlett