søndag 5. oktober 2008

for en herlig dag...

denne helga har inneholdt så utrolig mye jeg har savnet. jeg tok båten i går, og ferge fra edøya. i løpet av ventetiden på edøya gikk jeg en liten tur i fjæra og hørte på bølgeskvulpinga og fuglekvitteret. å ta ferge er alltid kjekt, og utsikten til tustna er fantastisk. jeg har fått spise mors mat igjen, og ikke minst drukket hjemmelaget saft. *mmm* i dag har det vært skikkelig drittvær. altså, skikkelig elendig vær, hvor man kan se byger med saltvann feie inn over soleimsbygda. dette var så inviterende at jeg måtte ut og gå meg en tur, godt innpakket i lue, votter og regntøy. jeg tok opp litt gulerøtter før jeg gikk ned til fjæra, eller, så langt ned det var trygt iallefall. jeg såg om naustet vårt, og bare nøt nordmørsværet og lukten og smaken av saltvann. da jeg endelig kom hjem var jeg våt til skinnet, gjennom både regntøy og klær. uheldigvis hadde jeg mobilen i lomma, og den allerede overbelastede stakkaren brøt sammen under presset, og begynte å sende meldinger i øst og vest. far fikk brutt av bakdekslet, som satt fastlimt, og vi fikk røska ut batteriet før telefonen fikk gjort så mye mer skade.

så. når jeg kommer tilbake til trondheim blir det nok innkjøp av ny telefon for min del.

og. i ettermiddag hadde vi et lite kaffelag med bestemor og bestefar, og jeg fikk to nye par med ullsokker til bursdagen min. dette var skikkelige fin-ullsokker som jeg kan bruke til besøk og slikt. :D det ene paret matcher til og med interiøret i leiligheten vår.

ikke minst. gratulerer til Erik, min kjære svoger, som har bursdag i dag..!

1 kommentar:

  1. Sliter med å få sokker til å mache interiøret i leiligheta... Svart, orange og hvitt? Ble vanskelig til mine sovende hjerneceller dette...

    SvarSlett