fredag 31. oktober 2008

skjegg. og snø.

jeg tenkte på en ting. når jeg ser en mann med skjegg, så tenker jeg ofte på ham som koselig. menn med skjegg skal liksom være koselige, hyggelige og snille. det gikk opp for meg at dette er ganske diskriminerende. hva, skal jeg bare STEMPLE et annet menneske som hyggelig liksom, bare fordi vedkommende har skjegg? hva om vedkommende prøver å opprettholde et image som ukoselig, ja, direkte ufordragelig? tenk på DET.

ja, foruten diverse illevarslende tankevirksomhet (les over), har i dag vært en fin dag. jeg sov lenge, fikk gjort ferdig innføringen av den første av de to innleveringene mine som skulle inn denne uken, og kom meg på dragvoll. det første som møtte meg da jeg gikk av bussen var noen våte snøfiller. det er såvidt oktober enda, og snøen er her. jeg er ikke helt sikker på hva jeg synes om saken, for å være helt ærlig. kanskje jeg skal ha ambisjoner om å faktisk lære meg å gå på ski i år, slik at jeg kan lære å sette litt mer pris på snøen? velvel. det var iallefall koselig å ta bussen hjem igjen. ut av vinduet kunne jeg se en liten jente som gikk og kikket opp, med tunga stikkende ut av munnen for å fange opp flest mulig av de fallende snøflakene.

i går var jeg ute og gikk tur, som vanlig. jeg var nede ved nidarosdomen, og var litt i min egen verden der jeg gikk, og hørte på musikk. da det var en pause mellom to sanger, skrudde jeg av mp3-spilleren for en liten stund, for inne fra domen kunne jeg høre mange, mange lyse stemmer som sang. det var nok nidarosdomens guttekor som hadde korøvinger til julekonsertene. det var så koselig å stå ute i den bitende kulda og høre på sangen. *hverdagsmagi*

3 kommentarer:

  1. ååh..så koselig!! å stå utafor domen og høre nydelig musikk..julesanger kanskje, med nysnø i håret..sukk!

    ..og så..du vil lære litt om skikustens hemmelighet? kom hit til meg da, så øver vi sammen (vi og 3 åringen er på samme nivå) 5 åringen suser forbi..!
    ..og det eter å RENNE på ski..ikke gå :) sier litt om hva vi har gjort feil alle disse årene.

    SvarSlett
  2. d hørtes fint ut!kjenner jeg savner litt snø, men jeg har d greit her med sola også:)

    SvarSlett
  3. KM: ja, tro meg, livet er veldig fint med mye daglys og sånt óg. :D men. det var veldig koselig.

    Gunnhild: JA, jeg vil lære å RENNE på ski(ånei, jeg har levd på en LØGN!). må skaffe til veies et par ski først. jobber iherdig med saken. :D Det blir kjekt, vi og idun kan lære denne finurlige kunsten, får plukke opp et par tips fra synnøve da. :D

    SvarSlett