onsdag 15. oktober 2008

tanker i øst og vær.

hmm. et øyeblikks innfal av begrepssammenblanding der gitt. velvel.

gullfiskhjerne og en intens utferdstrang gjorde at jeg glimtet med mitt fravær på bibelgruppa på mandag. velvel. jeg hadde det kjekt i surnadalen da iallefall.

lyset er gått på badet. litt irriterende, for jeg orker ikke gå på butikken når det regner og er kaldt. jeg og linn har skrevet oppgave i dag. om setningsstruktur og konjunksjoner og slikt. festlig. jeg går aktivt inn for å la være å ta oppvasken. og jeg er fascinert over hvor fort hybelkaninene spretter frem i denna leiligheten. og jeg er syk. igjen. i dag har jeg avdekket hvordan dette kan ha en sammenheng med en svekkelse av immunforsvaret i takt med et økt antall stressorer i forbindelse med min årlige, mer eller mindre alvorlige vinterdepresjon. ganske enkelt: vinter er lik depresjon er lik forkjølelse, eller noen annen fiffig sykdom. greit å variere litt. jeg blir også ofte syk når jeg blir utsatt for stress. morosamt.

vel. jeg må gå og la være å ta oppvasken. og kanskje ikke støvsuge litt. ligge i senga, stirre i taket og sove. that's more like it.

1 kommentar: