onsdag 12. november 2008

horisontutviding i øst og vest.

ah. nok en fridag er over. da jeg endelig kom meg ut av pysjen utpå ettermiddagen, bar det på persaunet i bursdag til ingrid solem. det var kjempekjekt, og jeg fikk ta del i flere gode samtaler om både stort og smått, med kjente og ukjente. og så var det utrolig koselig å se hvor jentene bodde. det ble en veldig kjekk kveld..! jeg vant i to forskjellige spill jeg egentlig ikke kan, og tapte ganske grundig i yatzy. halve gruppa spilte tvungen, den andre halvparten ikke. bra kombinasjon. :D jeg har også blitt nødt til å finpusse geografikunnskapene mine. jeg måtte finne frem et kart når jeg kom hjem for å finne ut hvor hjørundfjorden er. nå vet jeg det. nesten flaut hvor lite kunnskaper jeg har om mitt eget hjemfylke, SELV om det er sunnmøre det er snakk om.

og. hele livet har jeg gått rundt og trodd at spinat er fælt. det er skippern sin skyld. men. i går fant jeg ut at jeg skulle bruke spinat i en salat, for å sjekke om dette var noe tess. tro det eller ei, det var godt! jeg føler virkelig at jeg har utvidet mine horisonter.

6 kommentarer:

  1. ja, spinat er ganske ålreit. det smaker litt som gress egentlig. tipper jeg.

    SvarSlett
  2. Har alltid sett på Skipper'n som propaganda for spinat. "Spis spinat og bli stor og sterk." Tror heller du er et offer for påvirkning fra Ole, Dole og Doffen. Eller var det brokkoli de ikke ville ha....?

    SvarSlett
  3. nja. gress er litt mer.. gressaktig? tørt, liksom. og litt stikkende. ja. jeg har smakt. og, jo, det er skipperen sin skyld. begge disse tilfellene er et klassisk eksempel på at jeg gjør det motsatte av hva jeg blir fortalt.

    SvarSlett
  4. Eg va væffal dåliar einn deg i yatzy. Trur d va en go ting at vi spælte tvongen, ellers kunne jo d bidd ganske fløu affære.;p

    Å en ting til, fant du Rossfjord på karte?:)

    SvarSlett
  5. visste dere at skippern-tegneserien faktisk er laget av en spinatprodusent? slik at de kunne selge mer spinat.

    det er helt sant

    SvarSlett
  6. ja, den skal du ha anne gørill. :D

    rossfjord va d! kom ikkje på kå fær æn annja plass d va e skull huss på. :D no har e funne d, måtta sjække gule sider. :D

    spinat-lobbyisme. eviil.

    SvarSlett