mandag 8. desember 2008

eksistensiell krise.

jeg leste i forelesningsnotatene mine at man trenger mening, det eksistensielle aspektet ved ens tilværelse må være tilfredstilt. dette innebærer å ha en grunn til å stå opp om morgenen. hvis man ikke klarer å oppfylle dette formålet, vil man kunne havne i en eksistensiell krise. jeg sliter med å finne noen grunn god nok til å få meg ut av senga om morgenen. det eneste som har funket med særlig hell så langt er eksamen. så, det jeg liker minst med studenttilværelsen kan egentlig vise seg å være min redning fra en eksistensiell krise. du verden. og jeg som trodde jeg bare var et B-menneske.

5 kommentarer:

  1. men eksamen er faktisk til syvende og sist ikke meningen med tilværelsen, så selv om du står opp om morgenen for å lese nå, så gjør du det for at du skal få kunnskap og for at du kan bruke denne kunnskapen til noe senere.

    SvarSlett
  2. hmm. tror egentlig ikke jeg lider av ekseistensiell krise, selv om jeg sliter om morran.. men sjekk klokka nå da! og jeg er VÅKEN! :D hurra!

    SvarSlett
  3. nei, eksamen er ikke meninga med livet, det må sies. og jeg liker å lære nye ting. livet er verdt å leve så lenge jeg lærer noe nytt hver dag.

    så kakao kan også redde en fra en eksistensiell krise antar jeg. :D imponert over tidspunktet. her rakk klokka å runde tolv før jeg kom meg ut av senga.

    SvarSlett
  4. Hvis du har lyst på noe annet å gjøre, har jeg en unskyldning til deg ;) Titta blogget :P

    SvarSlett
  5. Tenkte jeg skulle finne noe lurt å skrive om ei eksistensiell krise her. Derfor søkte jeg i google. Og bloggen din kom opp som nummer tre. Da ga jeg opp. :P

    SvarSlett