fredag 19. desember 2008

juleferie. men bare på liksom.

jeg er på plass i surnadalen, hvor jeg skal feire jul sammen med søstra mi og familien. jeg har okkupert garasjeloftet, hvor jeg har min egen hybelleilighet, iallefall til så lenge. etter å ha pakket ut oppdaget jeg at jeg har tatt med meg praktisk talt alle klærne mine.

i dag har jeg vasket og ryddet rommet til den femårige niesen min. det var MYE arbeid. prikken over ien er litt støvallergi og en mer udiagnosert allergi mot små dill-dall-ting, som på mystisk vis har en tendens til å forsvinne inn i støvsugeren. men. så koselig det er å se hvor rent og ryddig det ble etterpå..! :D

ellers har jeg vært på besøk i barnehagen hos synnøve og idun(niesene mine), hvor jeg ble begravd i lekelystne unger. etterpå var det kaffelag og jul i blåfjell på kvamsgjerdet. tilbake hos søsters har kjøkkenet stått for tur. nå kan man se hele kjøkkenbenken, jeg har hengt opp hundreogørten(det føles iallefall slik) pepperkaker til pynt, og julegardinene er kommet opp. det er ikke så mye som mangler før vi har gjort unna hele huset, og julen bare kan komme. men. jeg er sliten jeg. døgnrytmen min må tilpasses normale mennesker, som innebærer å ikke lenger legge seg i fire-fem tida om natta. det er kanskje sunt. og på den måten får jeg kanskje med meg julemorgen i år.

2 kommentarer:

  1. hehe! bare godt å jobb ått dæ tru æ:P neida:P det med døgnrytmen skjønne æ ikke i d heeele tatt ka du snakke om altså? Normale døgntider? kæm treng d? ;)

    SvarSlett
  2. Åååå!! Så heldi Gunnhild e!!! Æ å vil at litjsøster mi ska kom hit...men hø e så hjemmekjær at det itj fins ord.. Kos dæ hos Meisingset i jula da:))

    SvarSlett