lørdag 6. desember 2008

pepperkakebakedag.

i går var eksamen nummer to unnagjort, og det bar rett på ikea for å handle pepperkakedeig, pluss litt ting til julegaver og slikt. ellen og jeg gravde fram leiligheten, som lå begravd under et ganske tjukt lag med pensumlitteratur. kontoret har også vært forsømt ganske lenge, så der var det et par hybelkaniner som måtte vike.

da kvelden kom var det på tide med pepperkakebaking sammen med ellen, eldar og erlend(e-gjengen?). det er en höjdare i desember å steke og pynte og spise pepperkaker. tradisjonen tro spiste jeg meg kvalm på deig, non-stop, seigmenn og seigdamer, slik at jeg ikke hadde noe særlig plass til pepperkaker. kvelden ble også fylt med twister. utrolig morsomt, men kan gi noe gangsperr dagen derpå. :D



Legg merke til seigdamene, som har fått litt klær på seg i anstendighetens navn.

det særs hjemmelagede pepperkakehuset er et resultat av dyktig (?) ingeniørarbeid. ellen viser erlend modellen sin over hvordan huset skal bli. så, hvor mange sivilingeniører trengs det for å lage et pepperkakehus? vel, etter at eldar også kom, ble svaret i vårt tilfelle tre.

og twister visker bort alt som heter intimsoner og høflighet. her er det moroa som gjelder. :D

4 kommentarer:

  1. E er best, ingen protest!
    Det var faktisk utrolig moro å leke med dere. :) Men jeg merker meg at du ikke har fokusert noe på de uanstendige seigmennene... :P

    SvarSlett
  2. den gule seigdamen nesten helt til venstre var nå fortsatt ganske dristig kledd synes jeg...

    og hvordan i alle dager klarte dere å leke twister etter å ha spist dere kvalme? litt risky?

    SvarSlett
  3. Siviligenører? NESTEN, må jeg be... Skulle ønske ejg var der også, selv om jeg ikke er verdens største fan av hverken pepperkaker eller twister. Men det slår biltur, søk søster, legevakt, vaktapotek og bekymra mamma en høy gang...

    SvarSlett