mandag 1. desember 2008

selvransakelse.

nå som jeg har bevilget meg selv en dag fri før jeg begynner å lese til neste eksamen, har jeg jo så god tid.

jeg har gått inn i meg selv, og funnet ut hvilke områder i livet jeg kunne legge inn litt ekstra innsats. bli bedre, rett og slett. her er noen ting jeg ikke kan:

- skjære brød. altså. et brød blir til.. nja, la oss si en fire-fem brødskiver. solide blingser, kan man si.
- beherske meg selv. i alle tenkelige former. være stille, lese på eksamen, ikke kjøpe ting jeg har lyst på, men ikke råd til, legge meg i tide, ikke henge på facebook. you name it.
- vaske vindu. jeg klaarer det ikke. det blir skjolder. flekker. fingeravtrykk. uff.
- ta feil. misforstå meg rett. jeg tar ofte feil, men jeg har veldig store problemer med å..: 1. innse det. 2. innrømme det.
- stå på ski. bortoverski klarer jeg nesten å få kontroll på. nedoverski, det er en annen historie.
- svømme. jeg klarer femogtjue meter, og å holde hodet over vannet en stund, men utover det.. nope.

wow. store ting. dette er innlegg nummer 201..! I tillegg er bloggen min godt passert ett år, så gratulerer, blogg!

og. en tyv har vært inne i VISA-kortet mitt og stjelt penger. GEBYR heter tyven. jeg har fortsatt ikke skaffet meg student-konto, og det straffer seg når man tror man har penger, og så har man det plutselig ikke likevel. velvel, jeg er bare tom for psykiske penger, som eldar så fint sa det. jeg har fortsatt litt fysiske penger å ta av.

jeg tror jeg er nødt til å ta en tenkepause. neinei. ikke en slik tenkepause. i min, noget annerledese verden, betyr tenkepause en pause fra å tenke. jeg tenker HELE tiden. nei. jeg må nok gå en tur.

4 kommentarer:

  1. ojda, skjære brød, vaske vinduer, innse at du har feil til tider, beherske deg og stå på ski...

    når alt dette er mestret er du koneemne nr 1, og så skal du se at drømmemedisineren glir inn i livet ditt

    SvarSlett
  2. Men, atte, vi er glad i deg akkurat som du er vi...

    SvarSlett
  3. haha. medisiner ja. eller noen andre. :D

    SvarSlett