tirsdag 30. desember 2008

sentimentalitet.

når jeg nærmer meg nyttår, blir jeg liksom litt sentimental over tanken på året som snart er helt oppbrukt. siden jeg står på randen av veldig mange nye ting for tiden, fant jeg ut at jeg måtte liste dem opp for å prøve å lage litt mindre kaos i dette virvaret av en hjerne jeg har. jeg vet ikke om jeg kan kalle det nyttårsforsetter, men her er noen ting jeg har lyst til å oppnå i løpet av 2009:

- venne meg til å skrive 2009 FØR midten av november.
- kjøre opp på bil
- lære å spille piano
- stå på alle eksamener
- trene jevnt og trutt
- ri på hest
- bestige et høyt fjell
- ta jegerprøven

jeg og meisingsetene er på gossen en snartur for å besøke brodern og familien. i går var det tid for den årlige kalkunmiddagen vi søskenene har, som er en utrolig kjekk tradisjon. litt tomt var det, uten afrikanerne våre; inge, marie og håkon.

i dag har vi vært ute i mildværet og lekt på lekeplassen ved en skole ikke langt unna. kjempemorsomt, med skikkelig sklie, svær disse (eller huske for uvitende østlendinger og slikt) og en liten by av små hus. vi lekte kafé også, hvor det ble solgt mandariner og varm saft. kjøpmann einar gav meg det flotte tilbudet å kjøpe en mandarin for to kroner, og to mandariner for seks kroner! noe sier meg at han kommer til å gjøre det skarpt som selger.

jeg er mett jeg. jeg har levd godt i jula. så godt faktisk, at for et par dager siden kommenterte niesen min, synnøve, at jeg hadde spist så mye at det så ut som jeg hadde baby i magen.

etter barne-TV setter vi igjen kursen mot surnadal.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar