torsdag 22. januar 2009

første forelesning.

da var min aller første forelesning i religionsvitenskap unnagjort. foreleseren i det første faget minner om Harald Ro, læreren min i historie på sygna, og en søt, gammel mann. dette kan se ut til å bli et interessant og lærerikt fag, men det krever defnitivt mer arbeid enn Engelsk, ingen tvil om det. og. ikke minst, så er det dyrere. mye dyrere. jeg kjøpte bøker og kompendier for nesten tre og et halvt tusen i dag, og likevel mangler jeg tre bøker, og jeg lot være å kjøpe tre-fire bøker som ikke er så viktige. det meste jeg noen gang betalte i engelsk var 1500, og vi hadde ikke på langt nær så mange bøker. jaiks. så mye for det dykkerkurset jeg håpet å ha råd til.

vel. litt omrokkeringer er det blitt i forbindelse med at jeg har byttet fag. den ene eksamenen kræsjer med ex. phil., så det utsetter jeg enda et semester, i tillegg til at det ene emnet i engelsk jeg tenkte å ta, går samtidig som en av forelesningene. så, da skal jeg plutselig bare ta 30 studiepoeng likevel. kanskje like så greit, så mye lesing som ligger foran meg. men. det positive med å ha byttet fag, er at jeg får mandagene fri. hurra.

oppsummering:
religionsvitenskap = bra
pensum = dyrt
ingrid = blakk
dykkerkurs = hasta la vista
mandagene fri = hurra!

7 kommentarer:

  1. Ikke fri. Du skal bruke mandagene til å lese alle de bøkene du har kjøpt!

    SvarSlett
  2. Enig med Kristoffer der :) Gratulere med avgjersla!

    SvarSlett
  3. Greit å ha litt fri da :) Kan ikke lese heeele tida ;) Kos deg! Lad opp til Frekvensøvelsen på mandagskvelden :P

    SvarSlett
  4. grattis!! så spennende da!
    ..hva blir du når du blir stor nå da tro? skjønner ikkeno jeg vettu :)

    SvarSlett
  5. kristoffer og jon arne: skeptiiisk. det er kjekt å kunne forlenge helga litt. :D

    bente: enig. :D

    gunnhild: ved å studere religionsvitenskap blir jeg... ingenting. :D men hvis jeg tar pedagogikk når jeg er ferdig med bacheloren min om litt over ett år, kan jeg undervise på ungdomsskolen og videregående. religion er et obligatorisk fag sisteåret på VGS, så jeg får da brukt det til noe.

    SvarSlett
  6. Hvordan klarte du å bruke max 1500,- for bøker i engelsk? Jeg brukte 4000,- på bøker det første semesteret? Dette semesteret derimot, er bøkene mine nedlastbare! :D

    SvarSlett
  7. 4000? seriøst? nei, jeg brukte aldri så skrekkelig mye i engelsk. nedlastbart hadde vært bra. billigere, iallefall! :D

    SvarSlett