mandag 5. januar 2009

B-menneske.

da var jeg tilbake i trondheim. jeg må omstille meg tilbake til studentmodus, som også innebærer å jobbe inn sunne vaner og A-menneske-døgnrytme igjen. men. jeg gleder meg nesten litt jeg. men. jeg kommer til å få det travelt. 45 studiepoeng skal skvises inn på ett semester. jeg tenkte på å ta 60, men det ble litt drøyt. velvel.

ellen har reist fra meg, og det ble plutselig veldig lite mennesker rundt meg. en rar overgang egentlig. men. heldigvis skal elisabet og jeg gå bananas på salg i dag.

endelig var det offisielt at hallgrim og hanne er blitt sammen også. utrolig kjekt, og på tide med et nytt par i betania! uheldigvis er de ikke av kandidatene på lista mi over potensielle par (fikk litt schindlers liste-vibber der et øyeblikk), så denne kan jeg ikke skryte på meg å ha forutsett.

men. jeg har så lyst til å reise jeg nå. USA for å besøke familie og venner. jeg har lyst til å se stort sett hele Europa. og jeg vil til Mali. uff. jeg har fått lopper i blodet igjen.

...og. hurra for meg. jeg fikk B på en eksamen. ikke bare stod jeg. jeg fikk B. og det i faget med den sørgeligste tittelen noen sinne, nemlig "teoretiske og praktiske aspekter ved grammatikk og oversettelse." merkelig hvordan det gjør godt å ta litt vanskelige fag. det skjerper konsentrasjonen, og jeg ender opp med å gjøre det bedre. men. jeg tror det begynner å bli nok engelsk på meg. jeg er blitt litt for miljøskadd. i går satte niesen min seg på fanget mitt og sa at hun hadde vondt i munnen, bak en tann, og jeg begynte å fundere på hva det latiske navnet var, noe vi har jobbet med i fonetikk.

8 kommentarer:

  1. lykke t me overgangen:) kjenne igjen dem loppan!

    SvarSlett
  2. litt av en overgang her og gitt..plutselig bare jeg og barna igjen her hjemme..litt stusselig..

    SvarSlett
  3. Er det offisielt altså? Jeg fikk en liten uformell bekreftelse av Hallgrim bittebittelille julaften, men jeg trodde ikke de hadde gått ut med det enda.

    SvarSlett
  4. Men du får ha lykke til med å få til par som står på lista di! :P

    SvarSlett
  5. kom på facebook i går kristoffer

    SvarSlett
  6. KM: takker. :D lopp. loppetilopp.

    søsters: ja, merker det her også du. det mangler liksom noe i armene mine. og jeg lurer på om jeg blir nødt til å lese nattahistorie til meg selv. :D

    kristoffer og SM: ja, facebook dere. det er der det skjer.

    fru/familien sørli: ja, detta var flott dere. :D må følge med disse aurgjeldingene, vet ikke hva de finner på. :D

    SvarSlett
  7. Hva er facebook? :D

    Må nesten registrere meg for å se da (hvis jeg ikke tilfeldigvis er registret fra før da; tror noen registrerte meg en gang).

    SvarSlett