torsdag 15. januar 2009

skifantomet.

mandag kjøpte jeg ski. på tirsdag fulgte ellen etter, og i går var det på tide å innvie dem. eldar tok oss med på en lett (ehh. neei.) skitur opp til estenstadhytta, snertne 5 kilometer oppover i estenstadmarka. på veien møtte vi på tre eller fire elger, tilsynelatende fjorårskalver, kliss oppi løypa. hjort er jeg vant til, men jeg har aldri vært så tett innpå en levende elg.

ved estenstadhytta var utsikten upåklagelig. slitne og sultne som vi var (iallefall ellen og jeg), kjøpte vi middag på toppen. det var godt med både mat og en pust i bakken.

veien ned ble litt i overlag strabasiøs for min del. det var blitt mørkt, og lysene i løypa var ikke tent. allerede i bakke nummer to trynte jeg, landet på hodet, for deretter å få en real smell i venstre skulder. jeg har mest sannsynlig fått en strekk i skuldra, og klarer ikke bruke venstre hånd noe særlig. hodet er fortsatt litt susete, og ikke uventet er jeg støl i hele kroppen. men. ei mil på ski må sies å være ganske bra til meg å være.


elgen. ikke det spor folkesky.


ellen og eldar.


utsikten utover byen fra estenstadhytta.

5 kommentarer:

  1. Slapp av du da Bjørgen!
    SKI!!!!!!!

    De må e sæj... Ord blir liksom små.. For å si det slik, så blir jeg IKKE med på tur.. :)

    SvarSlett
  2. Jeg er imponert!

    ...og litt misunnelig...

    Akkuratt nå savner jeg muligheten til å bare går rett ut i løypa som jeg hadde i fjor litt.

    Men jeg tror jeg skal få gjennom ført flere skiturer enn (1) i fjor her i byen allikevel. Tror jeg...

    SvarSlett
  3. Ei mil er bra. Det er ganske langt når det er lenge siden du har gått på ski. Men Eldar fant kanskje ikke den beste løypa til dere. Er jo bare opp og ned til Estenstadhytta.

    SvarSlett
  4. Erlend! Jeg har bil! OG skia i bilen! Jeg er klar! Beinklar! Det må bare bli litt varmere først... Eller vi må kjøpe GRØNN smørning... Jeg lærer stadig...

    SvarSlett
  5. gratulere me ski! t påskå ska vi ga på ski sammen:D

    SvarSlett