fredag 6. februar 2009

ahh.

da var jeg hjemme igjen, og er utrolig trøtt etter å ha våknet tiidlig i dag. jeg sier det bare, når man ser femtallet på vekkerklokka, da er man ille ute. iallefall hvis man er et b-menneske som meg selv. men, kanskje jeg klarer å opprettholde en noenlunde sunn døgnrytme for en gangs skyld.

jeg er imponert. min gamle far har faktisk prestert å kjøpe en skikkelig bra data, og nå også skikkelig bra digitalkamera, på egen hånd. jeg føler av mine evner som teknisk geni ikke strekker til. *le*

jeg er gira. jeg skal gå på tur. i naturen. på fjellet. jeg blir faktisk rusa på frisk luft, lukten av sjøen og gårdslivet. jeg tror jeg må ut i fjøset og leke tungerekkekonkuranse med kyrne. de vinner alltid, men det er uansett gøy å ha på seg felleskjøpkjeledress, så da går det greit å tape.

5 kommentarer:

  1. Dette med tungerekkekonkuranse ble jeg litt usikker på.. Hvilken disiplin i tungerekkekonkuransen er det du tenker på? Hvem har lengst tunge? Da blir jeg bekymret om Dagros vinner, for å si det slik.. MEN, "tatungatilDagrosogdraden" konkuransen er mye morsomere! Skikkelig ru tunge på kyr, altså.. :)

    SvarSlett
  2. ja, jeg visste ikke at kyr hadde så ru tunger før nå til nyttår, da jeg var med å stelle fjøset for første gang i mitt liv :p

    btw så ser jeg for meg at ingrid i et fjøs kan være en artig/koselig opplevelse :)

    SvarSlett
  3. Fjøs e gøy!! (sjøl om æ brukt ganske mange år på å bli modi nok te å gå mellom kyrn for å hjelp me melkinga.. :p) heldi du ass.. kan æ få bli me i fjøse dåkkers en gang?

    SvarSlett
  4. inge: ja, det var mer i kategorien hvem som klarer å stikke tunga lengst ut jeg tenkte på. men å dra i tunga er virkelig en slager. litt vanskelig å få tak, når henda blir sleipe av sikkel, men dog.

    jacob: hehe. joda, kyr er bra dyr. jeg liker griser bedre, men det har vi ikke lenger. du får slenge deg med ruth da vettu, og bli litt bondifisert.

    ruth: joda, det er nå bare å bli med det. jeg melker ikke kyrne, jeg hater å gå innimellom dem og bak dem, etter å ha blitt sparket og stanget gul og blå ved ymse anledninger, men kalvene er ganske så koselige. :D

    SvarSlett
  5. ja! bonde-tur til tustna :)

    de tegnene jeg måtte skrive inn for å bekrefte kommentaren var forresten mulan :p

    SvarSlett