mandag 16. februar 2009

bodøgenser.

jeg er sliten i øynene. i dag var jeg nok en gang hos optiker, og fant ut at, joda, jeg sliter littegrann med å se på lang avstand, og ja, jeg har skjeve hornhinner. ingen av disse er noe særlig alvorlige, og jeg trenger egentlig ikke briller av den grunn. nytt av dagen, derimot, er at samsynet mitt ikke er mye å skryte av, og at jeg skjeler bittelitt. jeg har fått lesebriller, et billig, kjedelig par. jeg skal prøve dem i noen uker, men det kan hende at jeg ender opp med å måtte gjennomgå et synstreningsprogram. jeg tror jeg må slutte å gå til optiker. synet mitt blir jo bare verre for hver gang.

vel, i tillegg fant optikeren ut at jeg har et ganske sjeldent fenomen. jeg blei litt nervøs da hun bare satt og glana inn på øyet mitt ei god stund. det viste seg at man kan se blodårene inni øyet mitt bevege seg i takt med hjerteslagene mine. det var visst ikke særlig vanlig. jeg tenkte mest på at det da hadde vært innmari avslørende hvis det var en dritkjekk, mannlig optiker, og pulsen min hadde gått i været når han lente seg helt oppi ansiktet mitt.

okeii. ny poll. hvis dere har noen andre synspunkt enn dem jeg har listet opp, kan dere bare legge igjen en kommentar. hva vil dere helst ha, for eksempel..: lange innlegg, men få oppdateringer. korte innlegg ofte eller kanskje korte innlegg sjelden? eller kanskje dere lider av kronisk bloggavhengighet og helst vil at jeg bare skal legge ned hele bloggen? vel, ordet er deres.

i går, på bussen, dumpet jeg bagen min ved siden av en liten hund (som luktet.. vel, hund.). jeg skulle bare spørre eieren om det ble plass nok til hunden, og ordene som kom ut var på kav bodøværing. sært.

6 kommentarer:

  1. Nei ikkje slutt med å skrive blogg, det har liksom vorte ein del av kvardagen, men det er jo ikkje nødvendig å skrive mange sider kvar dag !

    SvarSlett
  2. Skriv det du føler for så ofte du føler for. Blogging er best når man ikke skriver mer enn man har ord til. :) (noe jeg sliter med for tida)

    SvarSlett
  3. hoho.. eg trur eg lide av kronisk bloggavheng! Help me!!!:p

    Næi, keep up the good work. Konge å læse at andre folk har like mange rare tanka som meg.tihi..;)

    SvarSlett
  4. flaue innlegg :)
    du har sikkert masse flaut å fortelle

    SvarSlett
  5. far: hva, ikke sidelange utgreiinger om alskens rariteter jeg foretar meg? :) nei, men jeg synes det er kjekt jeg, at vi kan følge med på hverandres liv, særlig nå som inge og marie er i afrika.

    kristoffer: oj. jeg har ord til ganske masse jeg. kunne lett fikset tre-fire innlegg hver dag jeg, hvis det var det om å gjøre.

    anne gørill: ja, vi må dele våre særegenheter med resten av verden. tenk hva de ville gått glipp av.

    jacob: hehe. da er vi to. jodda, men det er en viss sannhet der. får bare se om jeg husker alt det dumme jeg gjør, eller om jeg fortrenger det.

    KM: :D hva du ler av du da?

    SvarSlett