mandag 23. februar 2009

folket har talt.


dere har sagt deres. det blei jevnt, men dere ser ut til å være ekstra interessert i å finne ut hvilke merkverdigheter som rører seg i hodet mitt, og det som klarer å unnslippe var-nå-dette-så-lurt-filteret.

jeg tenker mye. av og til alt for mye. noen ganger tenker jeg ikke i det hele tatt, gjerne sammenfallende med når jeg snakker mye. jeg tenker ikke nødvendigvis så mye før jeg snakker.

sånn. da har jeg luftet hodet litt også.

på lørdag hadde jeg og ellen middagsgjester. så dro vi på møte i betania. ellen, sigrid marie og jeg spiste litt pizza på egon, før vi dro opp til kristoffer. etterpå vi stakk bort til stian en tur. elisabet og jeg ruslet hjem utpå natta. jeg var så våt på føttene allikavæl, at jeg hoppet i en sølepytt. det viste seg å være mer en dam en en pytt. og vannet hellet mer mot is, egentlig. det var kaldt. neste morgen hentet vi anette på nattbussen, som var ganske forsinket på grunn av at strynefjellet var stengt, og at de måtte bytte buss siden den første streiket. det var deilig å se igjen den sprudlende, rødhårete lille søtnosen fra sogn! etter en kjapp svipptur innom leiligheten igjen, dro vi på søvasslia. jeg kom tilbake i ettermiddag, for å rekke korøvelsen i kveld. bente har skrevet en kul sang. melodien er "min drømmesang" fra lille lørdag. vittig.

jeg har lange nok negler til at jeg kan bruke neglelakk. det har knapt skjedd før. å slutte og bite negler er ikke så dumt. selvdisiplin - ja takk.

det er ikke til å legge skjul på at jeg er litt vimsete og forvirret. i det siste er jeg blitt utrolig språkforvirret. jeg veksler mellom ulike varianter av engelsk, i tillegg til tysk, svensk, tustning, surnadaling, arendalsk, tanangersk/stavangersk/jærsk og forskjellige utgaver av nordnorsk. uten grunn. uten forvarsel. av og til skjønner selv jeg meg ikke på meg.

hodet mitt er kaos. det kompliserer ting.

4 kommentarer:

  1. Nå har jeg sett på dine "kjærleik"tagger. Og jeg undres... Du må ha en underlig definisjon av det. Evt kjærleike mye rart...

    SvarSlett
  2. det er et system skjønner du, sigrid marie, men det er der mest for min egen del. dessuten kan kjærlighet komme i mange former.

    SvarSlett
  3. Tipper at det er i siste avsnittet det ligger. Da blir det forståelig. :)

    SvarSlett
  4. haha. så sant. kan stemme det kristoffer, for flere av oss. :D

    SvarSlett