onsdag 8. september 2010

en lang langhelg.

September 20101

pappaen til guros fjellgård i svisdalen i sunndal. utedusj, fantastisk utsikt, ro.

September 2010

på vei oppover måtte vi skrive oss inn i bøkene på de forskjellige toppene. opp fra nøssa til reinsfjellet var det bratt, og beina mine var raskt fulle av melkesyre. men. FINT var det.

September 20102

på den tredje toppen traff jeg gamlelæreren min, ruth marie. i løpet av helga traff jeg sannelig på tre lærere til også.

September 20105

på reinsfjellet er det mye rare folk og dyr.

IMG_9430 – montasje

utsikten nordøstover fra reinsfjellet.

IMG_9492 – montasje

mektige fjell i torvikbukt.

September 20103

late dager i torvikbukt.

når jeg først var i strøket, tok jeg like godt turen til gossen for å besøke familien også. på bussen møtte jeg en kul dame som kjente faren min. kjellaug fra gossen var kjempekul, og ga meg skyss helt frem fra ferjekaia. nais.

September 20104

ungene er så flotte, og sannelig er det kjekt og se igjen de voksne også. oda lekte frisørdame. beate, oda og jeg gikk en liten kveldstur. utsikten var flott. oda skrev seg inn i boka. flink. oda, einar og jeg leste nattafortelling. det ble bare en liten svipptur denne gangen, før  jeg satt på med beate inn til molde tirsdags morgen. før jeg tok bussen til trondheim tok jeg en formiddagslur på muren ved aker stadion. kos.

bussturen til trondheim var faktisk ganske kjekk. rett over midtgangen satt to søte, gamle damer som strikket og mumlet seg imellom at “desse bussjåførane, dei e sooo kjekke!” møtte frode alnæs på ferga gjorde jeg og. eller. han var der. det var jeg også. jeg tok en lur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar