onsdag 27. oktober 2010

om å føle uten følelser.

vinteren er en pussig tid. for meg er den iallefall det. den plutselige mangelen på lys gjør noe underlig med meg, og hele verden snus på hodet.

i år har jeg fått prøve noe nytt. i stedet for å være forelsket, sint, glad eller oppgitt, svetter jeg i hendene når jeg møter noen jeg liker ekstra godt, må gå meg en tur fordi jeg plutselig ikke orker å være i samme rom som noen, kjenner en ro som kommer ingensteds fra eller holder på å gå på veggene uten helt å vite hvorfor. å føle uten følelser er en ny og spennende opplevelse. iallefall tror jeg det er spennende. det kribler iallefall i magen.

det som er helt sikkert er at å ikke føle på samme måte som jeg gjør til vanlig er å foretrekke framfor å helst ikke ha lyst til å eksistere og ligge under dyna fra oktober til mars.

2 kommentarer: