mandag 29. november 2010

en overdose jul.

November 201027November 201026

det er jul i den aukan-smeneske heimen.

jeg kom meg i betania på søndagsmøtet, og da jeg satt der fikk jeg høre at det var første søndag i advent. jaså, er det det, tenkte jeg for meg selv. det hadde gått meg hus forbi.

på søndag formiddag var leiligheten ganske bomba. jeg måtte ordne litt. for en ingrid med kaos på innsiden er det ofte ganske ulurt at det er kaos på utsiden også. det bruker å resultere i et sammenbrudd i en eller annen form. så. nå er leiligheten resnket for edderkoppspinn og hybelkaniner. jeg liker at det ser fint ut hjemme til helga, og til advent bruker jeg å pynte med puter og tepper og engler og jesusbarn og lys og alt annet julete. what can I say? jeg er et jule-menneske.

i dag kom høgtun-jentene guro og miriam på besøk også. åå, så koselig. jeg laget mat og lekte ordentlig skikkelig husmor sånn på ordentlig. jeg hadde blondeforkle liksom. nå er magen full og kontoen tom. på en måte føler jeg meg rik når jeg kan fylle huset med mat og venner, selv når jeg ikke har noen penger.

IMG_2017 IMG_2018 IMG_2019

 

 

 

 

 

 

 

fiiiiine jentene. jeg kunne skrevet mange i-er til.

IMG_2014

ellers kan jeg meddele at den første julebrusen er innkjøpt, og  at jeg nå bare venter bare på at det skal bli første desember. da blir det julebrus, julemarsipan og mandariner (som egentlig er clementiner, men jeg har bestemt at det heter mandariner likevel. jeg skylder på at det er et dialekt-ord.) for ALLE penga jeg ikke har.

åååh. jeg er så sprudlende glad helt plutselig. jeg tror det er bedre kjent som overtrøtt. og høy på sukker. og generelt ute av balanse. vet dere? å være mentalt ustabil er fryktelig undervurdert. det gir tilværelsen en helt ny, spennende og fargerik dimensjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar