lørdag 6. november 2010

Jesus og jeg.

November 20102

frontline. karen marit. erlend. lovsang. nattverd. utsendelse av misjonærer. misjonsbefalingen. Islam som misjonsmark. mat. deilig mocca og sjokoladekjeks på zanzibar. løftede hender. Gud.

jeg har fått et annerledes møte med Gud denne gangen. etter å ha vært vitne til Guds kjærlighet og under har hele troen min forandret seg. det heter ikke lenger Gud, hvis du eksisterer. jeg vet at han fins. jeg vet at han virker i dag. jeg vet at han forandrer meg bit for bit, dag for dag. jeg har enda en gang blitt konfrontert med at framtiden min ligger i Guds hender. jeg har lovet bort livet mitt til en som er så mye større enn meg. livet mitt er hans. selv om jeg holder fast det beste jeg kan, nekter å gi slipp, forsøpler kroppen min – kroppen hans – vil han ha meg, elsker han meg, holder han meg tett inntil seg. jeg klarer ikke gi slipp. han kommer ikke til å gi slipp. så da rusler vi her da, Jesus og jeg. hvor vi er på vei, vet jeg ikke. men han vet. det er mer enn godt nok for meg.

2 kommentarer: