torsdag 11. november 2010

prosjekt ingen shampo.

jeg har nå gått nesten en uke uten å bruke shampo eller balsam. jeg må innrømme at det føles veldig rart å bruke natron, eddik og honning i håret. jeg mener, jeg kjenner ingen andre som bruker bakevarer og pålegg til hårpleie. jeg kan se for meg at jeg ville himlet litt med øynene hvis noen fortalte meg at de brukte nugatti som hårkur, for å si det slik.

foreløpig er håret mitt mye striere eller hva jeg skal kalle det. vanligvis har jeg veldig skinnende og glatt hår, nå kjennes hårstråene mer ru ut. håret har også vært mer statisk enn vanlig, men jeg mister færre hår nå enn tidligere. følelsen av å gå ut av dusjen og kjenne at håret fremdeles er litt fett er sært. det skal ta alt fra noen dager til et par uker før fettproduksjonen normaliserer seg. i mellomtiden går jeg med håret oppe i klemmer og strikk, så det merkes ikke noe særlig.

jeg savner å kunne massere hodebunnen med deilig, velluktende skum. samtidig gleder jeg meg til å se hvordan håret blir etter hvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar