lørdag 25. desember 2010

en litt opp ned jul.

Desember 20105

frokosten 1. juledag ble flyttet en dag fram, og ble egentlig mer en sen lunsj en frokost. men, godt var det. veldig, veldig godt.

Desember 20107

gudstjeneste i gullstein kirke. skolekorps som spiller ørlite falskt, men med skikkelig innlevelse, bestemor, gamle kjente. juletre.

Desember 20106

jul er det ikke før kirkeklokka ringer klokka fem og far har lest juleevangeliet – på nynorsk så klart. før vi åpner gaver synger vi sammen og spiser rømmegrøt. mmm.

Desember 20108

som vanlig har jeg forspist meg på marsipan og kost meg med å sove leenge (til min mors store irritasjon), pynte og ordne. men julen i år er likevel ikke helt det samme. på et annet kontinent, mange mange mil unna, er det på grensen til krig. broren min og familien får kanskje ikke se hjemmet sitt igjen. ingen vet helt hva som foregår.

det som gjør julaften ekstra spesiell for meg er når vi som er samlet hjemme hos mor og far folder hendene og legger dem vi er glad i fram for Gud. hvert år er det sterkt å kjenne at vi står sammen – selv om vi er på hver vår kant. i Jesus er vi bundet sammen, hvor enn vi er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar