fredag 17. desember 2010

Jeg er takknemlig for…

...selvtillit.

blog_200_2

å være tilfreds med den jeg er er ikke noe jeg er flink til.

jeg må bare bestemme meg for det - at i dag skal jeg rette opp ryggen, løfte hodet og møte mitt eget speilbilde med den respekten og kjærligheten det fortjener.

jeg er glad i dem rundt meg, så hvorfor ikke meg selv?

noen ganger må man bare vise fingeren til de vonde følelsene, nederlagene og stemmen i hodet som sier at jeg ikke er god nok eller fin nok eller verdt noe. for det er jeg.

selvtillig kommer ikke ingensteds fra på magisk vis. det er noe jeg henter innenfra.

i jakobs brev 1,17 står det at alle gode gaver kommer den evige Gud. Han elsker deg slik du er. Han får deg til å føle deg bra. Han fyller deg med kjærlighet både til deg selv og andre. søk først Guds rike og Hans rettferdighet, så skal du få alt det andre i tillegg. matt 6,33.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar