tirsdag 11. januar 2011

alene. sammen.

jeg er omgitt at tynne mennesker. tjukke mennesker. vanlige mennesker. unormale mennesker. lure mennesker. FrPere. sinnsfriske mennesk… nei, jeg kjenner egentlig ingen sinnsfriske mennesker. ikke én. nope. alle har problemer. noen er bare bedre til å skjule det.

jeg liker bedre å omgås folk som ikke bretter ut alle problemene sine til meg hele tiden. folk jeg kan sitte i ro og fred sammen med og bare se livet passere i sitt vanlige tempo. noen jeg kan slappe av sammen med, uten å måtte ta tak i de dype samtalene hele tiden. samtidig takler jeg ikke smilende mennesker som ser ut som de har hoppet rett ut av en reklamefilm, heller.

i bygda hvor jeg kommer fra småkrangler stort sett alle naboene over noe, men vi bryr oss likevel om hverandre. hvis noen ikke har hentet posten på noen dager, blir vi litt bekymra, og stikker kanskje en tur innom, bare for å sjekke hvordan det står til. vi snakker om løst og fast – og aller helst om været. men vi setter oss ikke ned og diskuterer de dype tinga i livet.

av og til er det det eneste jeg vil. å ikke snakke. bare være til. sammen med andre.

2 kommentarer: