søndag 23. januar 2011

gran canaria

 

IMG_3790

flytur er åsåkjedelig. men med kortspill, sjokolade og en god venn ikke så langt unna blir det ikke så verst likevel. og så varr tanken på å snart være fremme på et sted med sol og varme ganske grei da.

Januar 201112

leilighet med kjøkken, stue, TV med norske kanaler og terasse med utsikt over havet. vi handlet mat på de små, lokale butikkene og gikk langs sjøkanten hjem igjen. koselig.

Januar 20115

det ble mange deilige frokoster ute på terassen. og så fikk vi regelmessig besøk av husfuglen vår, som ryddet opp smulene etter oss.

Januar 20112

vi laget middag selv flere ganger, særlig etter at guro ble dårlig etter å ha spist på restauranten på hotellet. fisk ble liksom ikke så stas etter det. koselig var det uansett å slappe av etter en dag ute med middag foran TVen eller ute på terassen mens sola gikk ned i horisonten. og så noe godt å drikke selvsagt. jeg er ingen stor fan av alkohol, men jeg prøvesmakte det jeg kom over av cider og bacardi breezer mens vi var på ferie. bacardi breezer lemon ble favoritten.

Januar 201110

hotellet hadde flott beliggenhet i et rolig område, og utsikten var upåklagelig. like ved hotellet var det en stor flate, hvor mange hadde lagt opp steiner i forskjellige mønster. dette hjertet gikk vi forbi hver dag. så fint.

like ved hotellet gikk det busser stort sett hele tiden, så etter den første dagen med utforsking – og dermed også gnagsår, var det greit å se seg om uten å måtte gå. men. å ta buss på gran canaria er en risikosport. jeg er vant til dårlige veier og ganske vill kjøring, men må innrømme jeg hadde hjertet i halsen et par ganger.

vi så oss om i arguineguin, et lite tettsted like i nærheten av der vi bodde. vi slappet av og bare så på livet i tillegg til å shoppe litt. sliten ble vi iallefall.

IMG_4487 – montasje

utsikten fra hotellet. nais.

Januar 20119

rolig kveld foran TVen med greys og godteri.

vi bodde bare få minutter fra den norske skolen i arguineguin, som ligger inne i valle marina. der bor også farfaren til joachim. en kveld stakk vi innom for å se oss om, og sannelig traff vi ikke på ham. farfar, som jeg kaller ham, er dritkul. og så liker han meg. det liker jeg. han erter meg alltid. han lurte på når joachim og jeg skulle gifte oss. med glimt i øyet.

Januar 20116

vi brukte mye tid på stranda. jeg presterte å sovne på magen. i sola. to dager på rad. noe ryggen min bærer preg av. feeelott.

Januar 20118

etter det som bare kan beskrives som en interessant busstur besøkte vi faro de maspalomas. jeg elsker fyr. etterpå stakk vi på stranda, og så sjekket vi ut sanddynene like bortenfor. kult.

Januar 20113

wohoooo. sanddyner er veldig kult. vi skulle egentlig utforske mer av området, men på vei ned oppdaget jeg at det ikke bare en vanlig strand vi var på vei til, men en nudiststrand. skrukkete pensjonister med hengemage og hengerumpe og et litt for liberalt forhold til påkledning er ille nok om de ikke skal være fullstendig avkledd. så jeg stod over.

IMG_4343

én dag stakk vi opp på en liten høyde ikke langt unna der vi bodde. på toppen står dette korset. en kjempefint symbol. og så fin en utsikt!

Januar 201111

jeg klarte aldri helt å venne meg til at det var potteplanter ute. kakturer og julestjerner i utendørs bed liksom. raart. i løpet av uka gikk det med litt is. en gang bestilte jeg så mange kuler at dama bak disken måtte finne større beger. da ble jeg litt flau. men bare litt.

IMG_4518

…og så var vi vel hjemme igjen. etter å ha sett verdens fineste solnedgang over skyene i nord-europa et sted fra flyet.

hasta luego, españa. eller noe i den duren.

4 kommentarer:

  1. Herlege bilete av herlege frøkner!:D Det ser ut til at dykk har hatt ein alle tiders tur:D

    Suss og nuss!

    SvarSlett
  2. Heihei, jeg skal til gran canaria selv nå på mandag, og lurte på hva prisen er på en baccardi breezer på dagligvarebutikk der? Mvh. Kristin, som også bor i Trondheim.

    SvarSlett
  3. njeh. billigere enn i norge, men blant de dyreste der nede. litt over to euro per flaske synes jeg å huske. :)

    SvarSlett