mandag 31. januar 2011

ingrids mulige yrkesvalg. vol. 4

jeg så nok litt for mye på TV mens jeg gikk på ungdomsskolen. alt for mye, egentlig. jeg romantiserte alt. jeg så spennende TV-serier om politi som løp rundt om kring og skjøt på de slemme folka. jeg lurer på om jeg bare våknet opp en dag og bestemte meg for at i DAG har jeg lyst til å bli politi, gitt. jeg sjekket de fysiske kravene og fant ut at joodda, dette går så lett så. jeg trenger bare øve litt. at jeg på det tidspunktet knapt var svømmedyktig, ikke flyttet meg fra sofaen mer enn strengt talt nødvendig og var redd for det meste mer aggresivt enn en hybelkanin – spilte liten rolle. politi ville jeg bli. tenk bare hvor kult det ville være å ha egen pistol og uniform og kunne snakke i politiradio. like plutselig som tanken om å bli politi hadde dukket opp – demret det for meg at – vent nå litt. jeg er ei skikkelig pingle. jeg er svak. jeg liker ikke våpen. jeg har ikke lyst til å gå på skolen hverken i oslo eller bodø for å gå på politihøgskolen. og, jeg har ikke lyst til å bli politi.

1 kommentar:

  1. Det er politihøgskole i/rett utenfor kongsvinger også. Men når jeg tenker meg om har du nok ikke lyst til å flytte dit heller...tro meg...

    SvarSlett