mandag 24. januar 2011

surpomp og prakt

jeg er litt usikker på hva som går av meg. jeg har vært gretten og trøtt i flere dager uten noen god grunn.

og så drømmer jeg. i forhold til hvor mye tid jeg tilbringer med å sove, skulle det bare mangle at jeg drømte. det er derimot ganske ukult å drømme skikkelig fæle ting. det hender at jeg er sanndrømt. det er det som er så skummelt. jeg satser på at dette er en av de gangene hvor jeg bare er helt på jordet. som så ofte ellers. hvilket jorde er ikke så viktig.

IMG_4533

jeg har kjøpt meg ny neglelakk fra e.l.f.. den matcher til og med opptil flere klesplagg jeg eier. det er helt utrolig.

jeg har så langt tatt 1095 bilder i løpet av januar. ett tusen og nittifem dere. det er mange bilder det.

jeg er så velsignet at jeg har en jobb som får meg til å smile. og hvor jeg blir forkjølet oftere enn i andre jobber, men det får jeg leve med. jeg jobber i barnehage. barn får deg til å smile. og bli så irritert at du ikke vet helt hvor du skal gjøre av deg. så smiler de til deg. og ler. barnelatter smelter bort alt annet. i barnehagen er vi to ingrid. store-ingrid og ganske stor ingrid. hun er jo ikke liten må vite. en dag satt en jente på to-tre år og hadde kaffeslaberas sammen med dukkene sine. før de satte tennene i liksom-kakene og drakk liksom-kaffe, måtte hun og dukkene synge bordvers. noe så fint.

da jeg gikk på bussen i ettermiddag, dryppende våt og bærende på to stappfulle bæreposer, kikket bussjåføren bare litt sørgmodig på meg. det er vinter i trondheim. det skulle man ikke trodd. heldigvis er det blankis absolutt over alt. slik at vi ikke glemmer det.

5 kommentarer:

  1. Jeg prøver også å se litt positivt på det når det regner OPPOVER og blåser GJENNOM meg. Det kunne vært verre. Tror jeg.

    Men du har iallefall fått litt sol på deg:) Misunnelig på den turen.

    (det er rart hva det hjelper når noen er misunnelig på det du har opplevd;-D)

    SvarSlett
  2. Oh, Pål he kommentert. Ej tør ikkje kommetere her likevel.

    SvarSlett
  3. misunnelse mottas med takk. :D

    oh no. tenk om du blir myrdet.

    SvarSlett
  4. Åw nåw! His hir. Hi cæn hir øss....Shhhh!

    SvarSlett