mandag 3. januar 2011

ut på tur aldri sur

jeg har forlatt godstolen på tustna, og har rukket innom både torvikbukt, molde, bjørnøya, ellingsøya og gossen siden sist. jeg rakk en svipptur innom guro på vei til nyttårsfeiringa i molde. vi slo like godt til og bestilte oss sydentur. så. siden nyttårsaften har jeg forsøkt å lære meg spansk. fra guro gikk turen til nyttårsfeiring i molde. derfra satt jeg på med joachim til bjørnøya for å slippe av OB, en kompis av joachim, og så på besøk på ellingsøya. bjørnøya er foreløpig den eneste plassen på sunnmøre jeg kunne tenke meg å bo. tenk. en egen liten øy, eller, mer holme egentlig. for seg selv, liksom. ah. i dag kom jeg tilbake til fagre romsdalen og gossen, hvor jeg blir tatt vare på av min bror og fruen, samt familiens nyervervede marsvin. eller. marsvinene stiller egentlig ganske svakt, utenom å stille seg selv til disposisjon for massevis av kos.
Desember 20109
nyttår ble feiret i molde sammen med joachim og en drøss med vestborgfolk. noen kjenner jeg fra trondheim, noen er venner av venners søsken og denslags, andre var nye fjes. været var dårlig, men stemningen bra.
IMG_3315 – montasje
like nedenfor huset ligger den gamle familiebedrifta. til venstre for bildet ligger “buda,” den nye bedrifta til bjørgefamilien. i bakgrunnen kan man skimte bjørgeholmen, og bak til høyre ligger moa.
IMG_3314
utsikten i retning moa fra loftsvinduet på bjørge søndag morgen ettermiddag. jeg sov såå godt.
IMG_3322
om kvelden ser man tydelig lysene fra moa i vinduene på bjørge.
jeg kom meg aldri så langt som å gå hverken på ski eller gjøre noe annet på ellingsøya. jeg fikk derimot tilbragt kvalitetstid med sofaen på loftet. og senga. og dataen. kjære Gud, takk for fridager. jeg elsker fridager. amen.
IMG_3325
lukas – marsvinet til einar. han ser ganske forskremt ut. kanskje fordi han er det. det kan ha noe med å få ei kameralinse stukket opp i ansiktet sitt. dakar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar