torsdag 17. februar 2011

crude awakening

da jeg stod foran inngangen på dragvoll klokken 08.00 i morges var det første gang jeg satte min fot på skolen siden før jul. selv om skolen begynte for en måned siden. velvel. nå er jeg iallefall i gang. jeg HAR lest en pensumbok da. jeg og joseph conrad er ferdige med hverandre for denne gang.

Februar 20111

hva tiden har gått med til når jeg ikke har vært på jobb eller skolen eller ligget syk.

på søndag kveld tok jeg meg en tur til surnadal for å møte disse jentene:

Februar 20112

synnøve er blitt så STOR. hun har nesten ingen tenner og gjør leksene unna i en fei. idun er er ordentlig linselus. som hun alltid har vært.

Februar 20113

magnus er en kosegutt. og så ELSKER han å lese om travelby. jeg husker boka fra jeg selv var liten, så da sitter vi der og koser oss begge to.

Februar 20118

mens synnøve var på skolen støvsuget og ryddet vi. magnus var mer opptatt av støvsugerens oppbygning enn å bruke den, mens idun var kjempeflink. stua ble ferdig på et blunk.

Februar 20115

velkomstkomiteen står klar når synnøve kommer hjem fra skolen. etter litt pause leser synnøve lekser. magnus er fortapt i travelby.

Februar 20117

hos “svigersvogers” på kvamsgjerdet bor det er rådyr. det var utrolig morsomt å hilse på både rådyret og tott – hesten. og så var det selvfølgelig kaffelag. vafler og kake – og det på en helt vanlig onsdag ettermiddag. jeg er for.

IMG_5105

mens jeg ventet på bussen hadde jeg denne utsikten. flott!

2 kommentarer:

  1. ååh..så herlig :)
    gjør godt å se "livet" sitt utenfra på en måte!
    ...kom snart tilbake!

    SvarSlett
  2. Liker bloggen din, har jeg sagt det før? ;)

    SvarSlett