søndag 6. februar 2011

i DEG har jeg liv

i dag gikk fra å være en ganske trøtt og tung dag til å bli full av liv, glede, nye bekjentskaper, overskudd, en del kaffe og masseMASSEvis av Guds kjærlighet. jeg er veileder på impuls 2011 i helga, og står i bønn for en gjeng herlige ungdommer sammen med rundt 70 andre veiledere og forbedere.

jeg fikk prøvd meg på profetisk tale for første gang – og mislyktes totalt. men. det var herlig. å bare slippe taket, tørre å høre etter hva Gud hadde å si. jeg har bedt for ungdommer bare noen få år yngre enn meg – og jeg hører historier så lik min egen. jeg klør etter å hjelpe dem, men jeg vet at de må ta skrittet selv. jeg kan ikke frelse dem. det er det bare Jesus som kan. så sterkt. så utrolig. så frustrerende. så oppløftende.

i dag har jeg ledd så mye. måttet ta mange pauser for å i det hele tatt komme gjennom dagen. bedt mer enn noensinne. spist store mengder mat. følt på en kjærlighet annerledes enn noe jeg klarer å presse fram på egen hånd. sunget rett fra hjertet. vært til stede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar