onsdag 2. februar 2011

she’s like a rainbow

Februar 2011

det beste jeg kommer på en regnværsdag er å kjøpe tulipaner. rosa tulipaner. og støvler. som matcher stort sett alt jeg eier. nå har jeg et par nye støvler og en bukett tulipaner til å trøste meg med at jeg ikke har noen penger. logisk. jeg vet.

i dag var jeg på årets første (forhåpentligvis ikke siste) joggetur. eller. selve joggingen varte i et par minutter, etterfulgt av forferdelig tung pusting. resten av tida måtte jeg gå. jeg ble iallefall svett. men. å jogge med brodder er ikke så lett. noe annet er derimot å utfordre skjebnen. hele trondheim er dekt av fin og glatt blankis. innkjørselen vår er rene dødsfellen. den eneste som kommer seg opp og ned i ett stykke er anders. men han er fra der oppe i nord. så da så.

en annen fin ting å gjøre en regnværsdag er å dra på teater sammen med erlend, sigrid marie, merethe og victoria. vi så “et dukkehjem” av ibsen.

jeg. digger. henrik. ibsen.

hvis det var noen tvil. jeg skal innrømme at jeg ikke var helt forberedt på merkelig dansing. og den musikken. og det kostymevalget. men. det var kult. ibsen. litt småfrekk. overraskende. litt gal. akkurat slik han var.

IMG_4889

i dag fikk jeg noe av pensumlitteraturen, eller… pensumfilmografien…? i posten. i det ene faget mitt dette semesteret skal vi lese og se filmatiseringen av flere kjente verk. hittil har jeg sett disneys tegnefilmvariant av peter pan. ellers ligger to varianter av pride and prejudice foran meg, i tillegg til bollywoodversjonen bride and prejudice og ymist anna. (hihi. ymist anna. sorry. intern rel.vit.humor der. jeg kjenner ingen andre rel.vitere. så jeg er egentlig intern med meg selv. men det er jo ikke noe nytt.)

2 kommentarer:

  1. Vil se! Vil SE! VIL SEEE! Hm... Kanskje jeg også burde tatt det faget? Neehh.. Hcorfor ødeleggte gode (dårlige) filmer med masse analyse :P

    SvarSlett
  2. Kom inn til deg fra Miriam sin blogg:)
    Veldig fin blogg,måtte bare kommentere for jeg ler også av "ymist anna". Høyt!

    SvarSlett