fredag 11. mars 2011

himinn og haf

problemet med å være ung og fri er at det finnes så mange valg. i dag har jeg kikket på studiemuligheter i skandinavia. fag som War, Torture and other bedtime stories - course on Ethics of War, et sommerkurs i århus høres fryktelig spennende ut. et år av mastergraden på island likeså. studier i amerikanske historie- og samfunnsforhold ved universitetet i københavn hadde vært aaawesome. jeg kan ta en master i språkvitenskap med fordypning i polsk, portugisisk eller tegnspråk i stockholm. eller kanskje eskimologi, folkesunnhetsvitenskap eller egyptologi i køben? jeg kunne jo satset på en master i nederlandskspråklig litteratur i oslo. jeg er ikke så gira på masteremnet Interracial sex and romances in movie på uio, så jeg burde kanskje satse på en master i engelsk i trondheim i stedet. en master i engelsk i århus eller odense, med et par tverrfaglige fag sneket inn frister også. hvem vet. kanskje jeg ender opp med landbruk på tomb?

tittelen er islandsk og betyr himmel og hav.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar