tirsdag 29. mars 2011

siterte sitater

i løpet av ei helg på farten, og med litt for lite søvn og desto mer sukker, kommer det både ett og to og mange gullkorn. jeg skrev ned noe av det som ble sagt på turen.

Åj, har Øyvind en far? Ingrid, etter at Ellen fortalte at hun hadde møtt Jarle Håbrekke.

Jeg skal holde kjeft resten av mitt LIV. Ellen at hun oppdaget at jeg satt og skrev ned sitater.

Oppland? Er ikke det langt unna… alt? Victoria, etter å ha oppdaget at vi skulle kjøre gjennom oppland på veien.

Det er fint her! Jeg er glad jeg ikke bor her. Ellen

Vi leser gjennom teksten til Vi er kristendemokrater. Alle: Skal vi stoppe verden nød, ja da må vi starte nå. Victoria: JA, det må vi!

Ingrid: Jeg tror det har gått ras. Men jeg tror det er lenge siden. Ellen: Ja, hvis det har kommet skog oppå raset, er det nok ganske lenge siden.

Ellen utbryter, i det vi er kommet til Sel: Skal vi kjøre tilbake til Dovre og se på Moskus?

Victoria prøver å huske hvilket av de 19 fylkene hun ikke kommer på i farten: Åh, det er noe med land. Hedeland! (Det var Hordaland, for the record.)

Ellen: Jeg er kald, kan ikke du sove på meg? Anders: Jeg lar meg utnytte.

Ellen: Jeg liker at folk blir utnyttet, jeg.

Ingrid synger: Vi har en mammut på taket, mammelutt, mammelatt. Vi har en mammut på taket, mammelatt. Vi har ikke elediller eller krokofanter, men vi har en mammut på taket.

Victoria kommenterer at Kjell Ingolf er forlovet: Kjell Ingolf oppdaget aldri hvor fin jeg var.

Anders er litt lei av at Ellen varmer seg på ham. Ellen: Ingrid hyler så fælt hvis jeg prøver å varme meg på henne. Så mye LYD liksom. Victoria: Jeg støtter deg i kampen mot oppvarming av Ellen, Ingrid! Ingebrikt: Tenk på global oppvarming. Tenk globalt, handle lokalt!

Ingrid: Slutt å være så jentete, Victoria! I det samme faller en stol med et brak. Ingrid: IIIIIIIIIIIIIK!

5 kommentarer:

  1. Jeg ler så jeg griner! (kanskje fordi jeg er sliten?) Og føler meg beæret over å ha unngått lista...

    SvarSlett
  2. høres ut som en morsom tur!!! :)

    SvarSlett
  3. altså, jeg blir jo bittelitt uthengt føler jeg:p

    SvarSlett
  4. Hahaha! Jeg ler!

    SvarSlett