søndag 3. april 2011

bil. mrk.: liker turer i skog og mark

Mars 201130April 2011

det er gutten sin som liker å være med pappa på jobb. vi kuttet opp ei selje som hadde falt overende i sist storm. litt ekstra ved er ikke så dumt.

April 20114

sigurd har adoptert nøyaktig samme interesser og stil som storebroren. det er så gøy å se på dem der de ligger og dytter togene frem og tilbake.

April 20111

det peker riktig vei. naturen våkner til liv, helt av seg selv. jeg har snoket litt rundt på gården og bare sett meg om. det er mange gode minner knyttet til dette stedet. jeg har husket mye på denne slengdissa som liten. jeg rullet meg i høyet, letet etter kattunger inne i veggen på låven, gjemte meg innimellom plankene i skottet og gikk på skattejakt i alle kriker og kroker.

April 20112April 20113

tett tåke, snø, gjørme og regn. ikke akkurat det været folk forbinder med turgåing, sykling og utekos. men du verden, så morsomt.

April 20115April 20116

håkon var med tante på tur i fjæra på nordheim. vi så ulike fugler – og håkon imponerte da han kjente igjen de ulike fuglesortene. plutselig pekte han oppover og sa “kråke!” jeg så ikke at det var en kråke før etterpå. vi stoppet og kikket på motorsyklene som kjørte på hovedveien, plukket løvetann, kikket på båtene, kastet stein i sjøen og lette etter småkryp under fjæresteinene.

April 20117

sjarmøren sigurd har så mange morsomme uttrykk. her prøver han å sjarmere til seg vafler. noe han fikk også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar