søndag 3. april 2011

the hideaway

når jeg trenger å puste, kommer jeg alltid tilbake hit. til perla i havgapet. tustna.

Mars 201132

jeg tar alltid båten hjem. og så sitter jeg så langt fram som mulig for å kjenne på bølgene. underveis tok jeg bilder. oppe på dekk møtte jeg min nye venn. som jeg ikke vet hva heter. men vi kaller ham min nye venn. han tok også bilder. det er gøy å møte noen som liker det samme som meg. de fleste synes jeg er litt pussig når jeg kryper på alle fire eller klatrer inne i buskas for å få de beste bildene. men andre fotografer skjønner det.

Kollasjer4

for en luksus. å reise, samtidig som jeg kan gå ut og kjenne på deilig sjøluft og nyte utsikten. det får du ikke på nattbussen, for å si det sånn.

Mars 201131

jeg går av båten på edøya på smøla, hvor jeg har en drøy halvtimes ventetid før jeg tar ferga over til tustna. å kaste bort tida inne på et varmt venterom er uaktuelt. jeg går heller rundt og tar bilder.

Mars 201133

det er jo så n y d e l i g. den lave vårsola varmer godt. snøen smelter og gjør plass for VÅREN. små kryp våkner til live. fuglene kvitrer og roper.

IMG_6980 – montasje

et motiv mange av dere begynner å kjenne igjen etter hvert. de vakre fjellene på tustna er dekt av et tynt lag av snø. fuglene er klare for vår, og det er jeg og.

IMG_6999 – montasje

utsikten fra ferga. selv om det er kaldt og skyet, er nordmøre utrolig flott. heh. jeg liker det nesten bedre når det er litt surt, jeg. da har jeg all naturen helt for meg selv. litt sidelengs regn får meg dessuten til å føle meg levende.

Mars 201127

blåtimen på vei over til tustna.

…og så var jeg hjemme. et hjem som er to steder på én gang. mor og far holder på å flytte, sakte men sikkert. hjemme er både tustna, på solbakken hvor jeg vokste opp, og i nyhuset. det gule huset på toppen av haugen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar