fredag 27. mai 2011

I can’t even begin to describe how jealous I am

det hele startet på youtube. min bror kom i snakk med to britiske motorsykkelentusiaster. sammen kom de på å kjøre rundt om kring i norge på to hjul. de besøkte oss hjemme hos mor og far, sov hos tanter og onkler rundt om kring i landet og endte opp ved polarsirkelen. så kom ideen om kjøre rundt island. som tenkt, så gjort. darren, chris og pål kjørte rundt island – og filmet. over er forsmaken på eventyret.

jeg har så lyst til Island. jeg vil på fotosafari, ta bilder, sove i hytter langt fra alt, bade i varme kilder, se vill natur, oppleve island på nært hold.

bortsett fra darrens film, er fantastiske kilder til inspirasjon bildene til rebekka guðleifsdóttír og Islandske fotografers egen flickrside – Íslenskir ljósmyndarar. om det ikke skulle være inspirasjon nok, se insprired by iceland-filmen.

oversiktskart over island funnet her.

3 kommentarer:

  1. Jeg også vil tilbake til Island...

    Darren og en som heter Dave (edog200 på YT) er nå på vei til europa på motorsykkel. De skal kjøre en måned rundt omkring!

    Det er så mange plasser å se!!

    PS. det går fly fra Trondheim til Keflavik:)

    SvarSlett
  2. herleg! var det dave som skada seg stygt tidlegare, eller var det ein annan?

    eg sjekkar ut kanalen til dave no - herleg, herleg. dei to ute på tur saman MÅ verte bra film!

    og så ein heil månad - wow.

    SvarSlett
  3. Det var Dave, ja.
    Darren har også vært i australia for å besøke Dave før. Dave sin kone kommer fra en eller annen sentraleuropeisk by, så de skal innom der en tur også.

    SvarSlett