onsdag 29. juni 2011

DET er sant. jeg

har en BLOGG.

jeg lever enda, jeg er bare kommet på tustna. man skulle tro det ikke skjedde noe på landet. det gjør det. ganske mye også.

Juni 20116

jeg, ellen og victoria har vært statister i en film. victoria var litt lydmann/dame også.

Juni 20117

kan marit kom med nattbussen fra oslo på vei hjem på sommerferie. vi møttes ustyrtelig tidlig for å spise frokost på RICA nidelven. det var veldig, veldig fint. og veldig, veldig godt.

Juni 20118Juni 201110

jeg har vært på photoshoot og location-hunting i trondheim sentrum. fotografen i meg skulle ønske grafittien i trondheim var bedre. gi ungdommene et kurs og en vegg å tagge på, sier jeg. da har jeg iallefall noe bra arbeid å ta bilde av. taggingen i trondheim er som sosialistisk politikk. det er mye av den, men kvaliteten er det verre med. hihi.

Juni 20119Juni 201111

vi har hatt utdritningslag for miriam. en fullspekket dag! miriam ble kidnappet på torget, og kledd opp som gammel dame, før hun ble satt til å gjøre mye forskjellig rart i nordre. vi spiste deilig is før vi fortsatte til lazer x i fossegrenda. til slutt ble det piknik like foran gamlebygget på gløs. herlig.

Juni 201112

jeg har hatt sommerferie. ellen fikk lyst på is. så da kjørte vi og kjøpte GOD is i sentrum.

Juni 201113

hjemme på gården er det liv og røre. inge og marie har kjøpt høner. hønene er veldig glad i folk, og overfaller alle og enhver som kommer inn til dem. det kryr også av katter. bare én lar meg få klappe den. under siloslåtten har jeg blitt forfulgt av den lille krabaten nederst til høyre. linerla lars (som guro og jeg kalte den) hadde tydeligvis reir INNI traktoren, og ble litt stressa da jeg kjørte av sted med huset hans. guro har vært på besøk for å være med på siloslåtten. far kunne knapt VÆRT mer begeistret over at noen kommer, helt frivillig, bare for å hjelpe til.

jeg har begynt å jobbe på sykehjemmet igjen, men bare 75 % denne sommeren. det er fantastisk å ikke trenge å jobbe absolutt hele tiden, men ha noen avbrekk innimellom. det kan se ut til at jeg jobber nok, for jeg går rundt og synger gamle salmer hele dagen. men jeg har ikke fått den store sansen for sviskegrøt enda. så helt ille er det ikke.

mor og far holder på å flytte, og mor er opptatt med å rydde i kott og skap og flytter ting over til det nye huset. her en dag kom de nye sofaene også. jeg holder på å bo dem inn. en sofa kan jo ikke godkjennes før den er sittet og ligget i. jeg må finne en god lesekrok, hvor det er best å nyte utsikten fra, om den kan hoppes i.

IMG_1741 – montasje

og for øvrig har jeg fått vite at jeg har kommet inn på ped i trondheim til høsten. og på semesterets tre eksamener strøk jeg på en, fikk A på den neste og B på den siste. konsekvent? jodda.

2 kommentarer:

  1. så fint i huse d bli!! e må kom snart å sjå :)

    SvarSlett
  2. sjå der kom soffan ja! da bli d litt likar, kall meg bortskejmt, men jeg liker å sitte mykt jeg ;)

    håper dere parkerer traktoren snart, sånn at lars (eeh..du vet at det 120 % sikkert er en damefugl..??) får reiret sitt i fred!

    superlurt med litt mindre jobbings, i fjor var jeg litt bekjymret..

    SvarSlett