torsdag 2. juni 2011

jeg er. så. mett.

Juni 20114

når en fræning steller i stand hurra-eg-er-ferdig-med-eksamen-kakeparty, er det for alvor mange kaker involvert.

foruten å spise kake til jeg blei kvalm, har jeg har møtt nye folk, blant dem kanskje det eneste mennesket som har hørt om filmen kystkvinner, hvor min mor var én av dem som ble intervjuet. etter festen har jeg bare måttet sitte helt stille fordi jeg var så mett. og sjekke ut diverse steder på google. nå vet jeg hvor vefsn er også. det ligger ikke ved lofoten. jeg bommet bare med 50 mil. itjnå.

vefsnlofoten

da var det tilbake til lesinga. du og jeg marx, du og jeg.

6 kommentarer:

  1. Vefsn kommune ligger (som du sikkert veit nå) midt i Helgeland i Nordland fylke. Og omtrent midt i kommunen ligger Mosjøen som er byen midt i Norge.

    En vakker plass om mine barndomsminner ikke er helt feil. :)

    SvarSlett
  2. Det var grusomt hyggelig. Artig at du nå vet hvor Vefsn er. Kos deg med Marx http://bit.ly/iH90tL :)

    SvarSlett
  3. I Read Some Marx (And I Liked It): http://www.youtube.com/watch?v=wyqJ9wxZ9L0 :)

    SvarSlett
  4. Joda, jeg fant ut det da jeg sjekket på kartet.

    Hihi. Ustyrtelig festlig med marx-humor.

    SvarSlett
  5. Eg fann fram VHS-kassetten med Kystkvinner i dag. Eg kan ikkje fatte kvifor dei gjekk bort ifrå VHS-formatet. Fargene er jo mykje sterkare og klårare enn røynda. Mor di framstod som ei jordnær kystkvinne. Reiser du tilbake til Tustna i sommar?

    SvarSlett
  6. Hihi. Jeg MÅ se den når jeg skal hjem. Jeg jobber hjemme i sommer, så jeg blir for det meste på Tustna. Fordelen/ulempen med å komme fra gård- Garantert jobb, men forventet at jeg hjelper til. Lucky for me I love it. :) Skal i bryllup før det da, så forblir trønder enda noen dager. :)

    SvarSlett