tirsdag 22. november 2011

IMG_4707

det er dårlig lys i heimen på formiddagen, så pepperkakedeigen fikk bli med ut.

jeg begynner å få skikkelig julestemning. litt usikker på hvorfor. jeg bare gleder meg til å pynte og vaske til jul, kjenne lukten av krydderne og å få opp stjerna i vinduet.

denne jula blir den første mor og far ikke skal feire på gården hjemme. jeg lurer litt på hvordan det blir, samtidig som jeg gleder meg. hjemme er for meg der foreldrene mine er, samtidig som gården fortsatt er hjemme det også. det er spennende å vokse opp på en familiegård. jeg har med meg verdier få andre skjønner noe av. jeg tror det er mye av grunnen til at jeg er såpass bevisst på de praktiske aspektene ved mye av livet.

jeg sporet av jeg. det skjer. ofte. *le* men. jeg gleder meg til jul, jeg. det var poenget mitt.

jeg tror jeg må invitere på pepperkakebaking en dag. tre bokser pepperkakedeig kan bli litt mye. selv for meg. pepperkakebakedag, yesyes. og så kan folk ha med pynt selv. høres fint ut, synes jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar