torsdag 17. november 2011

ønskeliste

det nærmer seg jul, og jeg tenkte bare jeg kunne legge ut en slags ønskeliste på bloggen.

som før er jeg en tilhenger av gavefri jul. det innebærer at jeg gir gaver til den nærmeste familien, men sier fra til andre at jeg ikke kommer til å gi noen materiell gave.

det jeg mye heller både gir og får er tid med dem jeg er glad i, et godt måltid eller en gave på andres vegne. her en noen forslag til alternative julegaver. trykk på bildeteksten for å gå til hjemmesidene.

en geit eller noe annet fra kirkens nødhjelps julegavebutikk.

ett bidrag til kirkens bymisjons juleaksjon.

Norsk folkehjelp

du kan gi en symbolsk gave via norsk folkehjelp.

du kan gi en meningsfull gave via norsk flyktningehjelp.

misjonsalliansen

misjonsalliansen har gavekort du kan gi bort.

legerutengrenser

…eller bestille julekort vi leger uten grenser.

du kan gi en gave til plans arbeid for barn via prosjektet give me 5.

julepakkekalender

redd barna har også mange praktiske gaver, blant annet en adventskalender.

røde kors har en aksjon kalt gi med hjertet.

SOS barnebyer har bl.a. egne gavekort du kan fylle ut selv, skrive egen tekst og lime inn et eget bilde om du ønsker det.

unicef gir muligheten til å gi gaver i mange ulike prisklasser og med veldig forskjellig innhold.

er du fadder til noen kan du gi bort en fadderbarn i gave! jeg har selv hatt to fadderbarn gjennom misjonsalliansen, og det er en stor glede å få brev og tegninger fra en søster eller bror et sted langt unna.

…eller du kan sjekke ut noen av disse tipsene nrk har kommet med.

her en bare noen forslag. jeg vet at jeg kjenner mange kreative flotte mennesker, men jeg ville bare gi noen tips til gaver – ikke bare til meg, men til alle dem dere kjenner.

om dere nå fortsatt skulle trenge innspill til jordisk gods å gi meg, har jeg inkludert noen ting under denne kategorien også.

canon 50 mm f/1.8 (altså, gjerne f/1.4 også, men sist jeg sjekka kjente jeg ikke så mange rike folk. *le*)

minnekort på min. 4 GB og minimum klasse 8(det er det lille tallet inni en sirkel som sier noe om hvilken klasse minnekortet er). jeg har et minnekort på 8 GB, men jeg kan ikke filme i HD med det.

sovepose

vintersovepose ned til 20-25 minusgrader. den jeg har nå går ned til tre eller ti eller noe og er ALT for kald. jeg er en frostpinne som har lyst til å kunne sove ute i vinter.

time med personlig trener. *stærshk*

pæng

gavekort. på ullkåpe, andre klær, etikken i trondheim, en middag – kun fantasien setter grenser.

andre tips er: bilder, pukka-te, dagligvarer som speltmel, økologisk ris, syltetøy og oljer etc.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar