fredag 4. november 2011

siste dag i praksis

i dag hadde jeg min siste dobbelttime med 1STA. jeg kommer alltid til å huske på den første klassen min. de er skravlete, oppvakte, ikke redd for å si fra, åpne, inkluderende, høylytte, allsidige og HERLIGE.

jeg fikk klassen til å skrive tilbakemeldinger på hvordan jeg hadde gjort det som lærer. jeg fikk noen tips til hva jeg kan gjøre bedre, men også mye positiv respons. det jeg fikk mest kritikk for var at jeg ikke hadde bakt kake til den siste timen. hvis det er det verste, kan jeg ikke ha bomma helt. jeg, for min del, synes jeg har skjemt dem alldeles bort.

noen av tilbakemeldingene var(det var i en engelsktime, så noe er på engelsk): “your classes have been exciting and renewed my faith in humanity” – jeg lo så tårene trillet da jeg leste den. En annen var “Du er glad og humoristisk, og veldig inspirerende. Da har jeg lært enda mere enn ved en sur og kjedelig lærer.” Good to know. En annen skrev at “Du kommer til å bli en kjempe flink lærer” – jo, takk for den, men jeg tror vi må jobbe litt med ord delings feil.

det føles vemodig å levere fra seg kortet og nøkkelen. fra mandag av er jeg på nytt en vanlig student, som skal høre etter læreren og gjøre lekser. det kribler i kroppen etter å stå i et klasserom igjen.

1 kommentar: