torsdag 12. januar 2012

ingrid gjør ting

hun ikke kan

(del har-kommet-ut-av-tellinga)

jeg har sett voldsomt mange episoder av top gear den siste tida. jeg streamer episodene på nett, og har alltid en episode klar til å sees. man kan spørre seg om hvorfor jeg er så interessert i et bilprogram. for faktum er at jeg ikke har lappen, dermed ikke bil – og, let’s face it, jeg kan ingenting om biler.

når man så, med slike dårlige, om ikke fraværende forutsetninger, sitter jeg jo unektelig igjen med en del spørsmål etter hvert.

hva betyr det egentlig at en bil er en 2 liter? som liten trodde jeg at det betydde hvor mange liter drivstoff det var plass til på tanken, og fikk det ikke helt til å stemme med at en bil kunne bruke en halvliter på mila uten at vi måtte stoppe HELE tiden. men, howstuffworks har en fin forklaring. så. på grunn av internett, kan jeg fortsatt late som at jeg kan noe om biler.

og, så er jo britisk humor overlegen. det er grunn nok til å se top gear.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar