torsdag 2. februar 2012

av jord er du kommet

jeg er ganske pessimistisk. jeg begynte å planlegge begravelsen min allerede på barneskolen. jeg har alltid hatt et ganske nært forhold til døden. jeg vet ikke helt hvorfor. men. mitt forhold til døden har ført til at jeg har tegnet mulige design til gravsteiner, planlagt sanghefter, tenkt over hvilke sanger og salmer jeg vil ha og hvilken mat som skal serveres i minnestunden. jeg synes det er fint jeg, å tenke på begravelsen som en seremoni. en feiring av et levd liv. en fest for å feire at jeg reiser hjem.

musikk:

the rolling stones – she’s like a rainbow

deg å få skoda

thomas newman – any other name

gravstein av naturstein fra tustna. tekst i hvitt. oppå steinen vil jeg gjerne ha en messingfugl. ikke en spurv til jorden. teksten er jeg ikke sikker på enda. bare at det skal stå et bibelvers.

den som serverer sodd blir hjemsøkt. jeg mener det. spis hva dere vil, bare ikke sodd.

jeg elsker blomster, men jeg vil mye heller at folk bruker pengene sine på noe fornuftig. som luftambulansen, kirkens bymisjon eller sjømannskirken.

dette virker kanskje trist. men for meg er det ikke det. for meg er det en glede. en glede å komme hjem til Jesus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar