torsdag 1. mars 2012

ikkeno hjerte smerte her i gården.

jeg har fått enorm respekt for artister jeg tidligere ikke hadde noe særlig forhold til. jeg har alltid hatt et nærmest religiøst forhold til musikk. toner og ord er en mektig kombinasjon. det er en av grunnene til at jeg blir så provosert av innholdsfattig musikk. det er nesten blasfemi.

det var derfor jeg ble så glad for å oppdage hver gang vi møtes. det er ren musikkglede. artister tolker hverandres sanger, noen ganger til det ugjenkjennelige. nytolkningene har hentet fram ord, omformulert tekster jeg har hørt så mange ganger før og gjort sanger helt nye.

programmet må sees. MÅ I tell you. særlig halvdan sivertsens tolkning av twisted little star er en musikalsk genistrek.

1 kommentar:

  1. Støtter denne!
    Føler meg bittelitt gammel når jeg sitter og tørker tårer til god gammeldags lørdagsunderholdning.

    Ny respekt for spesielt Anne Grete Preus og Vinni.
    Elsker Bertines Telefon-tolkning.

    SvarSlett