fredag 6. april 2012

påsken i bilder

påsken tilbringer jeg på tustna sammen med mor og far. her bor også min eldste bror og familien, som har tatt over gården vi er vokst opp på. jeg sier at det er to ting som må til for at det skal bli påske; Jesus og påskelabyrinten på P1. og så er det jo de tingene som gjør det enda koseligere. her er min påske.

2012-04-02 13.07.20

mens snøen fyker, måtte jeg finne ly blant trærne. fint var det, på tross av, eller kanskje på grunn av været.

å gå tur er vidunderlig. jeg og far gikk tur til gården for å hente melk. vi kunne kjørt, men det var jo så mye koseligere å gå! og melk ble det, så vi kunne spise pannekaker. skjærtorsdag eller ei – torsdag er pannekakedag! besøk fikk vi også. middagsbesøk er det koseligste jeg vet, tror jeg.

2012-04-02 13.08.34 – montasje

det har snødd ustanselig siden jeg kom hjem til påske. fra vår til vinter på bare noen minutter. ser du solskjeløya på bildet?

2012-04-04 12.09.05

småbåthavna på nordheim, og solskjeløya i bakgrunnen.

2012-04-04 15.38.03

jeg koser meg med det nyeste tilskuddet til familien, ingeborg othelie.

IMG_6088

dådyrøyne. denne jenta vet å sjarmere.

IMG_6097

håkon og sigurd leser med bestemor. å dra til “gulhuset” for å være sammen med bestemor og bestefar er en favoritt.

2012-04-04 20.39.59

når det mørkner ute, kommer kryssordet frem. jeg er ikke noe kryssordmenneske ellers, og må vri hjernen litt. men kjekt er det!

2012-04-04 21.32.55

drap og elendighet på whitechapel på nrkein. påskekrim må til. men, poirot er et savn i år.

2012-04-05 16.37.56

“gulkak” hører hjemme i påsken. eller suksessterte, som det heter på oslogenser.

2012-04-06 13.25.39

påskelabyrinten må til. kos ska vi reis hænn? da må atlaset frem, og jeg sitter med telefonen for å dobbeltsjekke opplysninger på nett. spennende. nytt av året er å følge med på twitter i tillegg, på hashtaggen #påskelabyrinten.

slik ser påsken min ut. fri fra studier, gode naturopplevelser og feiringen av Jesus som beseiret døden og synden. jeg håper du har fine dager der du er. god langfredag og god påske til deg og dine!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar