onsdag 25. april 2012

tjoomsøø

(må du på do, gå før du leser. dette blei litt langt.)

ei forrykende helg er tilbakelagt. elisabet er blitt behørig feiret, tenk det... om noen måneder er hun gift.

planen var å lure elisabet. vi klarte det – sånn omtrent. hun begynte nok å ane ugler i mosen etter hvert, men det var uansett forferdelig spennende å skulle lure seg unna alle spørsmålene om hvilket fly jeg kom med, hvilken buss jeg tok og alt mulig rart. omsider, fredag ettermiddag samlet vi oss til grilling hos kjellfrid.

IMG_6306 – montasje3

det var utrolig kjekt å samles, og triveligere ble det utover helga. i løpet av ettermiddagen og kvelden kom også aud og anette.

IMG_6364

lørdag startet med deilig felles frokost, før elisabet ble dollet opp etter alle kunstens regler, med sminke og krøllet hår.

DSC01594

kronen på verket var – om ikke en krone, så en nydelig tiara, i tillegg til en flott kåpe. den flotte bruden må jo synes, må vite.

IMG_6441 – montasje

neste stopp var fjellheisen og den flotte utsikten over tromsøya og fjellene rundt.

DSC01681

flotte elisabet poserer foran flotte tromsø.

IMG_6415DSC01659IMG_6425DSC01714

vel oppe på toppen ventet noen oppgaver. elisabet fikk utdelt et glass, og for hver gang hun løste en oppgave, fikk hun puttet penger på glasset. én av oppgavene var å tippe ord vi skulle mime i løpet av dagen. en annen var å gå og spørre om penger til å putte på glasset sitt. hun fikk samlet inn en del – og fikk plantet et kyss på kinnet.

IMG_6407

litt tid til å leke turist ble det selvsagt også. her tar aud bilde av tromsøya.

DSC01665

gjengen samlet oppe på fjellet.

DSC01734

vi tok etter hvert turen ned i byen igjen, og også her ble det tid til litt pengeinnsamling.

vi bestemte oss for å dra på besøk på hurtigruta. lise jobbet om bord tidligere, så vi fikk gratis kaffe og omvisning.

DSC01731IMG_6498IMG_6501

om bord på ms midnattssol var det tid for å slappe av og kose oss.

vel hjemme spiste vi middag som kjellfrid hadde laget sammen. deilig lasagne! mmm.

om kvelden dro en del av oss til fjellheim på møte. de beundrende blikkene til en del av jentene i det de så elisabet var ubetalelige. det er ikke hver dag en prinsesse i hvit kåpe og tiara dukker opp.

IMG_6520

søndag tok vi det rolig med felles frokost og kos. jeg fikk levert oppgaven min. vi grillet hos kjellfrid – som må være det koseligste stedet i tromsø, og dro deretter på ettermiddagsmøte på fjellheim.

jeg dro mandags morgen, og var rett så stolt da jeg klarte å finne frem til bussen på egen hånd (etter å ha fått det forklart fire ganger kvelden før og å ha måttet sjekke kartet på mobilen et par ganger underveis). flyturen var nyydelig. og tør jeg si et AMEN til trådløst nett ombord? (hurra for norwegian!) jeg fikk begynt på neste oppgave og slappet av litt. joy!

 2012-04-23 10.01.54

på flyet fra tromsø til mellomlandinga i bodø.

FOR ei flott helg. kjekt var det også å få møte alle dem jeg hadde snakket med på forhånd for å planlegge. koselig!

alle bildene er tatt av meg og anette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar