fredag 13. april 2012

TV-slave

Jeg er en interaktiv tilskuer. Ser jeg TV, må jeg kommentere hver minste ting. Leser jeg en bok føler jeg meg forpliktet til å gi alle i nærheten et fyldig referat etter hvert avsnitt, i tillegg til å komme med morsomme eksempler og gode poeng underveis. Selv om de andre selv er opptatt med andre ting, selvfølgelig. Dessuten tror jeg at jeg må være verdens mest irriterende person å se på film sammen med. (Jeg har en ganske liberal omgang med tall og fakta, forresten. Men å snakke om verdensforhold gir unektelig et litt dramatisk tilsnitt.) Jeg må jo komme med innspill, tanker og opplysninger før jeg har glemt dem? Så, slik har det seg at tankene mine like gjerne kan manifestere seg i ord som i de flyktige greiene inni hodet. Alt til det beste for menneskeheten, selvsagt.

Nu, landsmen, byr jeg eder god aften og god helg, her jeg har anrettet mig i kiendt positur; komatøs på en sofa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar